Wieczorne czynności, dzięki którym nie chudniesz

Wieczór to ulubiona pora niejednej z Was! W końcu można na chwilę usiąść, odpocząć, w moim przypadku mogę przestać biegać z odkurzaczem za dzieckiem, które notorycznie skubie suchą bułkę i roznosi te okruchy po całym domu. W ciągu dnia zdrowo się odżywiasz, pamiętasz o aktywności fizycznej, wieczorem stawiasz na całkowity relaks ale i tak nie widzisz efektów? Niestety te na pozór przyjemne wieczorne czynności utrudniają schudnięcie. Poznaj je i spróbuj ograniczyć.

NOCNE PODJADANIE

Wyobraź sobie, że w przeciągu kilku minut nocnego podjadania jesteś w stanie dołożyć swojemu organizmowi nawet 500 kcal. Z tym problemem zazwyczaj zmagają się osoby, które w ciągu dnia jedzą za małą. Znane przysłowie mówi, śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi! 🙂 Oczywiście trzeba zjeść wieczorem pełnowartościowy posiłek, a nie jakieś słone, słodkie przekąski.

CIĘŻKI POSIŁEK

Po wieczornej kolacji prawdopodobnie szykujesz się do snu. Nie sadzę, żeby któraś z Was zabierała się za aktywne spędzenie wieczoru, no chyba, że mamy weekend:). Organizm powinien w nocy odpoczywać, a nie trawić ten ciężki posiłek który mu zafundowałaś. Jestem za tym, że kolacja powinna być lekka ale pożywna.

SIEDZENIE DO PÓŹNA

O tym, że sen jest drogocenny dla naszego zdrowia i urody wiemy wszyscy. Osoby, które nie przesypiające więcej niż 7 godzin na dobę narażają się na duże niebezpieczeństwo. To jasne, że sport chroni nas przed chorobami, ale bez odpowiedniej regeneracji to wszystko nie ma sensu. W końcu w trakcie snu wytwarza się hormon wzrostu, który bierze udział w budowie tkanki mięśniowej.

ZŁE PRZYGOTOWANIE SYPIALNI

Żeby wyspać się, trzeba odpowiednio przygotować pomieszczenie do spania. Temperatura powietrze nie powinna przekraczać 21 stopni, przed snem warto otworzyć okno (nawet w mroźne dni). W końcu to jak bardzo wypocznie Twój organizm w trakcie nocnego spania, ma wpływ na to jak będziesz funkcjonowała następnego dnia. Zły sen = brak energii na trening = brak efektów odchudzania i tak można wpaść w błędne koło.

 

Źródło: https://tipsforwomen.pl